.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خسارت پس‌روی آب دریای خزر به صنعت گردشگری در گلوگاه
معاون فرماندار گلوگاه از خسارت پس‌روی آب دریای خزر در گلوگاه به صنعت‌گردشگری این شهرستان خبر‌ داد.

به گزارش شمال نیوز،یاسر جعفری با اشاره به اینکه شهرستان گلوگاه، شرقی‌تر‌ین شهرستان و ورودی مازندران است و دارای توانمندی‌های بالقوه در گردشگری است، گفت: شهرستان گلوگاه چند ظرفیت گردشگری را با هم در اختیار‌ دارد و ظرفیت‌های این شهرستان در کوهستان، جنگل، دشت، تالاب بین‌المللی میانکاله کمتر دیده‌شد.

وی با اشاره به اینکه گردشگران و سرمایه‌گذاران به شهرستان گلوگاه هدایت نمی‌شوند و مناظر طبیعی گلوگاه، بکر و دست‌نخورده است، افزود: منطقه گردشگری «توسکا‌چشمه» درجه دمای مناسب در گرما و سرما دارد و توانمندی‌های تالاب بین‌المللی میانکاله ندیده گرفته شد و ظرفیت گردشگری پرنده‌نگری هم می‌تواند مورد توجه باشد.

معاون فرماندار گلوگاه با بیان اینکه مجتمع رفاهی آبادگران از ۱۲ سال پیش آغاز شد در فضای ۱۰۰ هکتاری، 2 هزار واحد اقامتی را بسازند و تعدادی از واحد‌های آن ساخته‌ شد، خاطر‌نشان‌کرد: مجتمع رفاهی آبادگران دارای مشکلات مختلف است که در حال پیگیری برای حل آن هستیم و جلسات متعدد و پیگیری های مختلف انجام شده است و انتظار داریم تا بودجه ۱۳ میلیارد تومانی که از صندوق توسعه ملی مصوب شد داده‌ شود و ساخت آن باعث تحول در گردشگری شرق مازندران است.

این مسؤول با اعلام اینکه ستاد اسکان، چادر‌خوابی و خانه‌مسافرها هم اگر چه به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند اما به اقتصاد صنعت گردشگری ضربه می‌زند، اظهار‌ کرد: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین گذشته حدود یک هزار و 500 نفر به مراکز اقامتی ما آمده‌اند که ناچیز است، گلوگاه محل تلاقی استان‌های مازندران، سمنان گلستان است و در مسیر کریدور شمال جنوب قرار دارد که بیانگر توانمندی گردشگری آن است.

جعفری با اشاره به اینکه مجتمع آبادگران ۶۶۰ شغل مستقیم ایجاد می‌کند و منطقه توسکا‌چشمه دارای توانمندی گردشگری است که باید مورد‌ توجه باشد، افزود: آب دریای خزر در گلوگاه دچار پس‌روی شد و ساحل گلوگاه از امن‌تر ین سواحل است و گزارش غرقی نداشتیم که انتظار می‌رود با پس‌روی آب ساحلی خزر برنامه‌ریزی برای ایجاد دریاچه‌های مصنوعی یا سایر طرح‌ها اجرایی شود.

وی به پیشبرد گردشگری در شهرستان گلوگاه اشاره کرد و گفت: مجتمع‌های اقامتی زیادی متعلق به دولت است که به اهداف گردشگری صدمه می‌زند و هنگامی که بخش خصوصی حوزه گردشگری هزینه می‌کنند باید حمایت شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.